Onverwacht

5 juli 2022 - Cistella, Spanje

Vandaag zou een dag zonder bestemming zijn. Of de bestemming zou zijn moeten zijn. In ieder geval hadden we niets gepland om naar toe te gaan. Totdat ik gisteravond op Facebook iets voorbij zag komen over een dorpje hier niet ver vandaan. Castellfollit de la Roca (klik op de naam), een dorpje op een klif, zo'n 40 minuten hiervandaan.

Eerst maar een heerlijke rustige dag, het was behoorlijk warm, met veel lezen voordat we rond een uurtje of vier in de auto stapten. Airco aan en rustig door het prachtige landschap naar dit wondertje gereden.

De rotspartij is ontstaan door twee vulkanische uitbarstingen, respectievelijk 217.000 en 192.000 jaar geleden en verder door erosie van twee samenkomende rivieren uitgesleten.

De foto's zeggen lang niet alles, het lukt niet altijd om het perspectief en de diepte over te brengen, maar het is echt sprookjesachtig.

IMG_20220704_174149

Het is ongeveer een kilometer lang en de klif is ongeveer vijftig meter hoog. Het smalle straatje

IMG_20220704_174231

IMG_20220704_174422

leidt naar een pleintje aan de punt van de klif waar een kerkje staat.

Daar kijk je uit op het dal waar de twee riviertjes samenkomen.

IMG_20220704_174653

Een bewoner wees ons op de mogelijkheid om beneden te parkeren en vanaf het bruggetje foto's te maken. Dat hebben we uiteraard gedaan.

IMG_20220704_190835

IMG_20220704_190858

Bij de plaatselijke super hebben we kippenpootjes gehaald om later te bakken en de lokale pub gesteund met de aankoop van een cappuccino en een biertje.

Na het eten heerlijk ontspannen en nu lekker slapen. Morgen gaan we weer mooie dingen bekijken.

Besalú, dan lunchen in Tossa de Mar en dan naar Cadaqués.

Slaap lekker 🙏🏻❤️🕉️

1. Mo:
    5 juli 2022
    Daar moet ik dus ook een keer naartoe begrijp ik?
  2. Leo:
    7 juli 2022
    Prachtig😊
    Op FB zag het er zo eng uit, of de huizen naar beneden konden vallen😬