Save the best for last

11 juli 2022 - Asnelles, Frankrijk

Het laatste deel van onze vakantie heeft de meeste indruk gemaakt, dat heeft alles te maken met de plekken die we hier in Normandië hebben bezocht.

De titel slaat echter op het hotel in Crépon, Le Manoir de Mathan. Een prachtig oud landhuis of zelfs klein kasteel met prachtige kamers, authentieke inrichting en stijl. Veel van dat laatste.

Terug naar de dag komen we uit bij het monument voor Britse soldaten bij Gold Beach. Tezamen met Juni Beach het landingsgebied van de Britten. Het monument heeft geen graven maar zuilen waar alle namen in gegraveerd zijn. Erg indrukwekkend. De kust hier heeft behoorlijke kliffen waar ze tegenop moesten klimmen.

Het verhaal van de landing hier en een stuk vervolg vindt je in de volgende foto's.

IMG_20220711_125753

IMG_20220711_125953

IMG_20220711_130102

IMG_20220711_130352

IMG_20220711_130512

De vele verhalen die hier gevormd zijn hebben een zeer diepe indruk op ons gemaakt en we zullen hier zeker nog eens terugkomen.

Na een heerlijk diner in Le Sexton rijden we terug naar het hotel, vol met herinneringen.

Nog één nachtje en dan rijden we weer naar huis. We danken jullie voor de aandacht en de reacties, tot de volgende reis!

1. Mo:
    12 juli 2022
    Dank voor de verslagen! Mijn bucketlist is weer langer geworden
    ;-) Fijne reis terug en meld nog even dat jullie veilig thuis zijn
  2. Plony de Kam:
    12 juli 2022
    Safe trip home met mooie ervaringen en herinneringen. ❤
  3. Leo:
    16 juli 2022
    Prachtig en indrukwekkende reisverslagen! Goede reis naar huis.