Dag 2 van de heenreis

25 juni 2022 - Besalú, Spanje

Vandaag konden we uitslapen, de wekker ging pas om 07h00 😝 en eerst een rondje met Dolly. Daarna op naar de ontbijtzaal waar we begonnen met ongekookte eieren. Als je weet dat ik een 🥚 altijd tegen mijn voorhoofd stuk sla dan weet je dat het heel anders had kunnen aflopen... Gelukkig ging alleen de schaal stuk ..

Daarna uit volle borst 99 Luftballons gezongen

IMG_20220625_080059

Ook al was het er maar één. Toen daarna kolonel Von Strohm (klik op de naam) de zaal binnenliep

IMG_20220625_081116

ontglipte mij bijna een keihard heil Hitler Klop maar gelukkig kon ik me beheersen. Wel kreeg ik zin in Wet Sellery en wilde later in de auto mijn Flying Helmet dragen.

IMG-20220625-WA0021

De reis ging tot aan Lyon prima maar daar was er toch sprake van veel verkeer en file. Eenmaal daar voorbij konden we, met af en toe wat drukte, tot aan Spanje goed doorrijden. Het uitzicht was wisselend

IMG-20220625-WA0018

Met af en toe een juweeltje tussendoor

IMG-20220625-WA0015

Vlak nadat we de grens waren gepasseerd stonden we stil en zagen dikke rook en metershoge vlammen.

IMG-20220625-WA0013

Politie en brandweer en zelfs de blushelikopter ontbrak niet. Na een klein halfuur mochten we over één baan voorzichtig verder en toen pas zagen we wat er was gebeurd.

Screenshot_20220625_225542_com.huawei.himovie.overseas

Een volledig afgebrande autobus met gelukkig alle inzittenden veilig langs de kant van de weg mét hun bagage! Na een half uurtje konden we eindelijk uitpakken bij onze bestemming voor de eerste twee weken: El Rodamón ofwel 'de Zwerver', onze eigen Pipowagen

IMG_20220625_184553

Half uurtje gezeten, heerlijk glas cava erbij die door de eigenaars koud was gezet voor onze huwelijksreis, dank je wel Rinus & Carien voor deze ontvangst! Nog even naar Figueres getreden om boodschappen te doen en nu met een glas rosé voor mijn schat en een glas tinto voor mij een natuurijk de tapas

IMG-20220625-WA0025

samen de dag afsluiten onder een geweldige sterrenhemel.

Proost, slaap lekker en tot morgen

🙏🏻❤️🕉️

1. Plony de Kam:
    26 juni 2022
    Wat een belevenissen. Martin heeft alles gelezen. In Figueres zit toch het Dali museum met die eieren bovenop?
    Geniet van alles maar zo te zien doen jullie dat al🥂🍾🥂
  2. Mo:
    27 juni 2022
    Wat een lekker los verhaal 😜😂
    Geniet en tot snel 🥰
    Ik heb morgen mijn beproeving om thuis te komen zonder al te veel gedoe 🙏🏼