Op de helft

24 juni 2022 - Beaune, Frankrijk

Na vanmorgen vroeg te zijn vertrokken met regen en zelfs slagregens bij Maastricht, reden we in Luxemburg de zon tegemoet.

IMG-20220624-WA0005

Daar hebben we overigens de enige file van de dag gehad, bij het tankstation want we blijven Hollanders. Alhoewel het zeer de moeite loont met een verschil van zo'n € 0,65 per liter. Tot zover de 🇪🇺.

Op ons gemakkie, via de Route National kwamen we om 17h00 aan bij ons hotel in Beaune. De kenmerkende Franse gastvrijheid bij het inchecken was ver te zoeken maar ach, wij zijn geen kniesoren, ook zonder glimlach werkt de kamersleutel.

Eerst maar een rondje met de hond gelopen alwaar we deze toko zagen

IMG_20220624_173523

Daarna Dolly eten gegeven en gewoon kneiterhard in slaap gevallen. 😁 Colinda niet hoor, alleen 🧓🏼.

Onderweg kwamen we langs de Rue des Grand Crus, midden in de Bourgogne, het ene domain nog groter en indrukwekkender dan de ander, dus nadat Dolly gegeten had gingen wij het centrum in en vonden een knus restaurantje met een terrasje in de zon.

Om de hoek bij deze winkel

IMG-20220624-WA0003

Een plaatsje voor twee was snel gevonden en de kaart beloofde veel lekkers.

IMG-20220624-WA0004

Met een zachte rosé voor Colinda en een Hautes Cote de Nuits voor mij was het eerste proostmoment daar. Potverdorie wat is dat toch lekker!!

IMG-20220624-WA0002

Zalm en vlees was de keuze en het was echt heerlijk!

IMG-20220624-WA0006

We lieten de glazen nogmaals vullen en hebben het feestmaal afgesloten met een overheerlijk kaasplankje. Toen we weg gingen hebben we nog even staan praten met een Nederlands echtpaar die vanuit Italië op weg naar huis zijn, toch altijd makkelijk, Nederlands in het buitenland 😅.

Na nog een rondje met Dolly zit de eerste dag er nu echt op, we gaan slapen en hebben de wekker om 07h00 zodat we morgen ook bijtijds kunnen gaan rijden. Slaap lekker en tot de volgende 😘

1. Plony de Kam:
    24 juni 2022
    Heel leuk zeg. Slaap lekker.😴😴
  2. Plony de Kam:
    24 juni 2022
    Echt leuk. Ik laat Martin op mijn mobiel lezen. Truste😴😴
  3. Mo:
    25 juni 2022
    Lekker hoor, mijn reis ging ietsje minder smooth….. vertraging door onweer, uur wachten op taxi omdat het OV maar op 25% draait door stakingen en 7 kwartier later aangekomen in het hotel. Meteen door naar het theater….. Na Greased Lighting gisteravond vandaag eten, shoppen en The Stones 😜
  4. Taco en Josalinda:
    Vive la France… 🇫🇷
  5. Ingeborg:
    25 juni 2022
    Klinkt alsof jullie je prima vermaken! Ga er lekker van genieten. Het is jullie gegund! En ben benieuwd naar de volgende verhalen! Veel plezier!!